سخن مؤسس

الحمدالله رب العالمین و صل الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین

از این که فرصتی پیش آمده تا در محضر عزیزانی باشم که نسل نوجوان و جوان ما هستند بسیار خوشحال و خرسندم .

جای بحث و تردید نیست که بزرگترین سرمایه توسعه ، پیشرفت و تعالی یک کشور ، توسعه انسانی است و توسعه معنوی را هم اگر داخل همین توسعه انسانی ببینیم ، کشوری که این سرمایه را ندارد ، امکان ندارد که بتواند به خوبی از سرمایه های دیگرش استفاده کند .

شکی نداریم که پرورش نه تنها هم ردیف آموزش است ، بلکه دارای اولویت است.

این پرورش است که می تواند نوجوانان ما را برای آموزش و یادگیری بهتر آماده کند و بسیاری از مشکلات آموزشی، به مساله پرورش برمی گردد.اگر امر پرورش سرمایه گذاری اصلی ما باشد ، آموزش نیز به موازات آن در سطح بالایی قرار خواهد گرفت.

البته کیفیت آموزش همواره مورد بحث بوده و اگر هر زمانی بگوییم کیفیت بالاتر مطلوب ما می باشد، این سخنی به گزاف نیست.

آموزش به معنای پر کردن حافظه نیست . معلم باید کتاب ها را برای دانش آموز قابل فهم کند . ولی چنانچه دانش آموز را برای حفظ آن مکلف کند ، یعنی آموزش و پرورش حفظ محوری که هدف نهایی آن نمره می باشد. قطعا ما به دنبال چنین آموزشی در دبیرستان غیردولتی برتراندیشان نیستیم.

ما در دبیرستان برتراندیشان دانش و علمی می خواهیم که بتواند به بهبود زندگی جامعه و مردم تبدیل شود.یعنی این دانش آموز بتواند زندگی بهتری داشته باشد و در جامعه بتواند بهتر از حق خودش دفاع کند.

در دبیرستان برتراندیشان آنچه دانش آموز یاد می گیرد و می آموزد، بخشی از آن حقوق شهروندی است. شایان ذکر است که حقوق شهروندی را در راستای مسائل آموزشی و پرورشی در این مجموعه مکمل هم قرارداده و به دانش آموزان آموزش می دهیم.

در پایان تشکر می کنم از اینکه این فرصت در اختیار من قرار گرفته است تا بتوانم نکاتی در محضر شما عرض نمایم .برای من افتخار است که در مجموعه موفقی چون برتراندیشان انجام وظیفه می نمایم.

ان شاء الله همیشه در زندگی موفق و موید باشید .

نرگس نصرتی

مؤسس دبیرستان غیردولتی دخترانه برتراندیشان